فوم های دوست دار محیط زیست می توانند ساختمان ها را بدون گرم کردن کره زمین عایق کنند!

صفحات فوم سفت و سختی که برای عایق کاری ساختمان ها استفاده می شوند می توانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند و خانه ها را در گرم یا خنک نگه داشتن کارآمدتر کنند. با این حال، مزیت های بهره وری انرژی به دلیل نگرانی های زیست محیطی نسبت به محصولات پلی استایرن کاهش می یابد. عوامل دمنده مورد استفاده در تولید این فوم ها مانند هیدروکربن ها و هیدروفلوئورو الفین ها در اتمسفر قرار می گیرند و به گرم شدن کره زمین کمک می کنند.

دانشمندان در Oak Ridge National Laboratory (ORNL) یک جایگزین دوست دار محیط زیست و رقابتی ساخته اند که بدون عوامل دمنده مضر ساخته شده است. فوم ترموپلاستیک غیر سمی با استفاده از کره های شیشه ای توخالی و میکروکره های پلیمری قابل انبساط ساخته می شود.

مگان لام (Meghan Lamm) درباره ORNL گفت: «ترکیب این دو منبع به ما امکان می‌دهد تا فرمول‌بندی‌ها را برای حفظ عملکرد حرارتی مواد در محدوده ای از چگالی تنظیم کنیم. ما همچنین با مواد ترموست کار می کنیم که پایداری در دمای بالا را برای بهبود مقاومت در برابر شعله ارائه می دهند.

Tolga Aytug از ORNL گفت: این فناوری به راحتی توسط صنعت قابل پذیرش است و راه هایی را برای توسعه فوم های کامپوزیتی ایمن تر برای انواع سیستم های عایق باز می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *